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Kinephanos. Revue d'études des médias et de culture populaire
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Vol. 5 No. 1 (2015): Geemu and media mix: Theoretical approaches to Japanese video games
Vol. 5 No. 1 (2015): Geemu and media mix: Theoretical approaches to Japanese video games
Publié-e:
12/01/2015
Introduction
Introduction
Geemu, media mix, et les études du jeu vidéo au Japon
Martin Picard, Jérémie Pelletier-Gagnon
1-39
PDF
PDF (English)
HTML
HTML (English)
Articles
8-Bit Manga
Kadokawa’s Madara, or, The Gameic Media Mix
Marc Steinberg
40-52
PDF (English)
HTML (English)
Kawaii Japan
Defining JRPGs through the Cultural Media Mix
Douglas Schules
53-76
PDF (English)
HTML (English)
Fold, Flip, Stick
Paper Mario, 2.5-Dimensionality and the Media Mix
Andrew Campana
77-111
PDF (English)
HTML (English)
Playing (with) the Trace
Localized Culture in Phoenix Wright
Stephen Mandiberg
112-141
PDF (English)
HTML (English)
Formation et développement des cultures autour de la « Geemu ongaku » (1980-1990)
Yôhei Yamakami , Mathieu Barbosa
142-160
PDF
HTML
Auteur·rice·s invité·e·s
Pachinko
A game studies perspective
Geoffrey Rockwell , Keiji Amano
161-174
PDF (English)
HTML (English)
Traduction
The Game Freaks Who Play With Bugs
In Praise of the Video Game Xevious
Nakazawa Shin'ichi; Jérémie Pelletier-Gagnon, Tsugumi Okabe
175-201
PDF (English)
HTML (English)
Compte rendus / Book Review
Marc Steinberg, Anime’s Media Mix: Franchising Toys and Characters in Japan, Minneapolis: University of Minnesota Press, 2012
Frédéric Clément
202-210
PDF
PDF (English)
HTML
HTML (English)
Numéro courant
Langue
English
Français (Canada)
Renseignements
Pour les lecteurs-trices
Pour les auteurs-es
Pour les bibliothécaires
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